Карткова гра «Скажи мені: сила запитань» Світлани Ройз.
Гра допомогла учням 10 класу краще розуміти свої почуття, розпізнавати емоції та знаходити шляхи для їхнього здорового вираження.
Рефлексія та спогади, дали ідеї для міркування та спосіб пізнати ближче один одного.
Всі активно включилися в обговорення та поділилися власними способами спілкування.
Світ очима дітей - це світ без насильства!
Учні 5 класу, заступник начальника сектору служби освітньої безпеки, практичний психолог та соціальний педагог
об’єдналися у тренінгу задля протидії проявам булінгу у рамках акції «16 днів проти насильства».
Згуртування учнів, пізнання особистісних особливостей, стратегія покращення позитивного мікроклімату - саме на це була націлена робота учасників.
Активна участь, виконання вправ та обговорення створили атмосферу довіри й підтримки, що стала кроком у формуванні безпечного середовища у класі.
"Посттравматичний стресовий розлад. Як його помітити і допомогти"
Метою проведення тренінгу було дати педагогам розуміння важливості вчасно помічати проблеми та труднощі дитини з метою надання підтримки, вчасного корегування, визначити маркери "кризової" поведінки і надати алгоритм покрокової допомоги
У рамках акції «16 днів проти насильства» ми вчилися безпечно мандрувати світом. Неоціненну практичну допомогу в організації та проведенні навчального заняття надали керівництво БО «Благодійний фонд» «КАРІТАС-Івано-Франківськ УГКЦ», а також керівництво служби освітньої безпеки ГУНП в Івано-Франківській області. Безпосередньо представниця БО «Благодійний фонд» «КАРІТАС-Івано-Франківськ УГКЦ» – пані Марія супроводжувала учнів 9 класу у лабіринтах навчально-практичної настільної гри «Ліза та її друзі подорожують світом». Учасники здійснили навколосвітню подорож, навчилися збирати валізу, опанували правила безпечної поведінки під час мандрів та працевлаштування за кордоном, набули навиків, як уникати ризиків, зустріли пана Опосума, капітана Кита, тигрокотів та чайок-жебрайок і тричі здобули суперсилу. Так як авторами гри є співробітники Програми Міжнародної організації з міграції (МОМ) з протидії торгівлі людьми, то сценарій і методика відточені під час надцікавих дитячих квестів, які традиційно є частиною заходів МОМ з безпечної міграції. Долучилися до захопливої та повчальної мандрівки учитель правознавства, заступник начальника сектору служби освітньої безпеки, практичний психолог та соціальний педагог
Діємо на випередження!
Учні 6 класу, заступник начальника сектору служби освітньої безпеки, практичний психолог та соціальний педагог об’єдналися у тренінгу задля протидії проявам булінгу у рамках акції «16 днів проти насильства». Віримо у силу дружби, взаємної підтримки та маємо впевненість,що «СВІТ ОЧИМА ДІТЕЙ–ЦЕ СВІТ БЕЗ НАСИЛЬСТВА»!
Чи може бути дитина кривдником та постраждалою від домашнього насильства?
Що таке домашнє насильство та які види юридичної відповідальності за його вчинення передбачені? Які види домашнього насильства існують? Хто є особою, яка постраждала від домашнього насильства? Чому вчинення будь-яких насильницьких дій у присутності дітей вважається психологічним насильством по відношенню до них? Саме такі питання вирішували на інтерактивному занятті здобувачі освіти 8 класу за участю заступника начальника сектору служби освітньої безпеки, учителя правознавства та громадянської освіти, практичногопсихолога та соціального педагога.
Уміння зламати кригу та подати руку взаємодопомоги»
Такі життєствердні завдання тренінгу об’єднали здобувачів освіти 7-го класу ліцею, інспектора СОБ, заступника директора ліцею з виховної роботи, учителя з предмету «Здоров’я, безпека, добробут», практичного психолога та соціального педагога.
Щиро радіємо активності, ініціативності та наглядно продемонстрованій здатності наших учнів допомоги ближньому, які яскраво ними реалізовані, як у вправах-криголамах, об’єднавчому колі «легкоспад», так і у рольовій грі «Булінг», якому всі присутні категорично і діяльнісно сказали НІ та НІКОЛИ!
СВІТ ОЧИМА ДІТЕЙ–ЦЕ СВІТ БЕЗ НАСИЛЬСТВА!
Під таким девізом із експозиції літератури, малюнків та фото-колажу у ліцеї розпочалася серія просвітницьких та превенційних заходів «16 днів проти насильства». Неймовірна згуртованість та креативність здобувачів освіти, керівництва ліцею, практичного психолога та соціального педагога, педагогічного колективу, бібліотекаря та заступника начальника сектору служби освітньої безпеки стали успішним фундаментом для початку акції. Віримо, що наступні два тижні будуть такими ж пізнавальними та захоплюючими.
Упродовж двох днів, 21 та 22 жовтня, у нашому ліцеї проходили тренінги на тему "СмартОнлайн: Як бути у безпеці в мережі". Вони були присвячені формуванню в молоді навичок безпечного користування інтернетом, розвитку критичного мислення щодо інформації в мережі та підвищенню обізнаності про кіберзагрози.
Здобувачі освіти 5-11 класів мали змогу дізнатися про:
- Загрози в мережі: як розпізнавати фейки та маніпуляції.
- Позитиви та виклики віртуальної дружби.
- Протидію кібербулінгу та іншим проявам поведінки: фішингу, онлайн-грумінгу, тролінгу, спаму, флеймінгу, кіберсталкінгу тощо.
- Куди звертатися, коли потрапив у онлайн-халепу?
- Як уникнути наявних ризиків і загроз?
Учасники отримали практичні поради щодо безпечної поведінки в інтернеті та закріпили свої знання, створивши інформаційні постери для класу.
Примітно, що експертами з переважної більшості тем, що обговорювалися, виступили здобувачі освіти 11 класу: Софія Шишко, Артем Гриців, Юлія Слободян, Тарас Заклинський, Софія Клейнота, Яна Гудз, Анастасія Слюсар. У підготовці та проведенні їм допомагали дирекція школи, практичний психолог, учитель правознавства та громадянської освіти, інспектор СОБ та класні керівники.
У Європейський день боротьби проти торгівлі людьми уже традиційно граємо гру "Ліза та її друзі мандрують світом".
В ігровій формі говоримо з учнями 10 класу про небезпеки, які можуть чекати людей під час мандрівок в інші країни. Ділимося враженнями та цікавими думками.
З учителем правознавства згадуємо про правові питання та виробили навички правил дій та поведінки, а інспектор СОБ наголошує про протиправну поведінку і що нас вбереже щоб не стати потерпілим.
Як Ви гадаєте, що таке рабство та чи є воно у сучасному світі? Яку мету переслідують торгівці людьми та які способи і методи обирають для своєї протиправної діяльності? Які виклики маємо у сьогоденні, що можуть бути причиною у подальшому потрапити в експлуатацію та як наша обізнаність вбереже від того, щоб не стати потерпілим (жертвою) від торгівлі людьми. До цих питань вдалися інспектор СОБ та практичний психолог і соціальний педагог у анкетуванні здобувачів освіти 8-11 класів та у перебігу обговорення цих питань з учнями у Європейський день боротьби з торгівлею людьми.
Твій вибір: булити чи підтримувати?
З учнями 7 класу говоримо про булінг — явище, яке не можна ігнорувати і точно знаємо, що саме ми можемо обрати: булити чи підтримувати.
Та дуже важливо пам’ятати, що наші слова та дії мають значення.
Давайте разом створимо середовище, в якому кожен почувається в безпеці і має право на голос!
Ментальне здоров’я — це…»
Сьогодні ділимося думками з учнями 11 класу аби кожен міг відповісти собі на питання — «Що таке ментальне здоров’я", та як я можу покращити свій стан, навіть у важкі часи, чи вмію знаходити радість у житті.
А ще в черговий раз переконалися, що продовжуючи підтримувати один одного ми виховуємо в собі культуру позитивності та ментального благополуччя !
Ментальне здоров'я - запорука щасливого життя!
Сьогодні для усіх українців запитання "Як ти?" звучить як найбільший прояв турботи та любові.
Ментальне здоров’я — це не лише відсутність розладів чи стресу, а й відчуття задоволення від життя попри обставини, змога жити повноцінно.
У межах програми ментального здоров’я «Ти як?» з учнями 7,8 класів ми знайомилися із поняттям "ментального здоров'я", як можна самостійно підтримувати своє ментальне здоров'я та засвоїли декілька технік саморегуляції для того, щоб подолати страх чи тривожність, заспокоїтися, розслабитися, підтримати себе.
Наостанок створили рецет щастя, який допоможе усім залишитися стійкішим і збереже наші емоції та самопочуття на увесь навчальний рік.
Розсудливість і знання мають долати міфи, як і спокусу!
Сьогодні спільно з Басистою І.В, інспектором "Служби освітньої безпеки" нашого ліцею учні 9,10,11 класів отримали знання "Чому психоактивні речовини - це зло? Чому діти їх вживають, та чому не варто цього робити? "
Таке спілкування збагатило їх інформацією про ПАР, ризики, пов’язані з їх вживанням .
Як свідчить обговорення, більшість підлітків вірять в міфи про "безпечнішу альтернативу", але отримавши інформацію сьогодні, будуть діяти розсудливо та мудро
Вчимося бути лідерами!
Лідерство – це управління людьми, знання людської природи, мистецтво впливу, переконання, спрямування енергії та дій до одної мети.
Лідери нашого ліцею, учні 8,9,10 класів протягом місяця на тренінгах набували навички ефективної комунікації, життєстійкості, уміння протидія маніпулятивним впливам, правильно сказати «ні», відповідати на критику в ситуації ризику, взаємодія з іншими та набуття асертивних моделей поведінки можуть стати доброю основою для лідерських кроків у розвитку життєстійкості у спілкування сучасного лідера підлітка з однолітками
Вчимося спілкуватися з військовими!
У межах проєкту «Освіта.Діти.Війна» відбулися тренінги для учнів 1-9,10 класів "Толерантне спілкування з військовими/ветеранами.
Метою тренінгів було розширити сформовані знання про модель поведінки та власну роль кожного у подоланні викликів війни; визначити рівень поінформувати учнів з даної тематики.
Особлива увага на тренінгу приділялась формуванню вмінь правильно спілкуватися, знаходити спільну мову з військовими, ветеранами, підтримувати їх, допомагати адаптуватись до звичайного життя. В ході заняття учні були залучені до групових, індивідуальних вправ на яких здобували новий досвід, нові знання, висловлювали свої думки, обговорювали ситуації щодо військових та викриків війни.
Дякую усім за плідну працю!
В рамках проекту «Освіта. Діти. Війна.» сьогодні був проведений тренінг для педагогів "Толерантне спілкування з військовими/ветеранами".
Метою тренінгу було: розширити знання про модель поведінки та власну роль у подоланні викликів війни.
А наступний крок це готовність працювати у цьому напрямку з дітьми.
Добре тому жити, хто вміє дружити!
Виробляти в собі якості, що сприяють дружбі, правильно обирати друзів, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку ми вчилися на тренінгу з учнями 6 класу.
Спільна робота дала можливість зрозуміти, що дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. І найголовніше - запам’ятали: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“.
Розвиваємо важливі навички та актуалізуємо знання!
Поняття шкільної адаптації, визначення можливих причин дезадаптації учнів 1,5 класів, обговорення шляхів їх подолання були темою спілкування з учителями нашого ліцею.
Тиждень був емоційно насиченим, пізнавальним, корисним. Активність, зацікавлення вчителів та готовність діяти , безперечно, допоможуть усім у подальшій роботі з дітьми.
Ніхто не знає, що буде завтра, але щоб бути хорошим учителем, треба постійно вчитися, розвиватися і - головне - любити свою роботу!
Сучасна реальність "Мінна безпека"!
У співпраці з найвідомішим собакою нашої країни Патроном учні ️ 1-4 класів дізналися як відрізняти вибухонебезпечні предмети, ️ д️е вони можуть сховатися , які знаки про них попереджають , та яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватися , якщо побачив небезпечний предмет.
Ці правила, які рятують життя будуть корисні усім.
- БУДЬ УВАЖНИЙ
- НЕ ПІДХОДЬ
- НЕ ЧІПАЙ️
- ТЕЛЕФОНУЙ 101
БЕЗПЕКА ПОНАД УСЕ
А на завершення чудові малюнки Патрона
Емоції, емоції, емоції….
"Емоціями живуть... ними дихають... у них немає голосу... є тільки серцебиття..."
Радість, любов, сум, страх, гнів…..
Скільки ж тих емоцій?
Більшість з нас навіть не здогадується, що існує більш як 140 описаних емоцій!
Про емоції і контроль над ними можна говорити і вчитися постійно. Це тема, яка завжди викликає жвавий інтерес.
Учні 10 класу активно працювали над самопізнанням, розкриваючи світ своїх емоцій. Ми говорили про їх усвідомлення, призначення та види. Ми вчилися спрямовувати енергію емоції в позитивне русло.
І головне - весело, плідно, цікаво та пізнавально!
Тренінг для підлітків!
Сьогодні з учнями 7 класу ми вчилися спілкуватися.
Вправи, руханки, мозковий штурм і саме спілкування дало нам можливість дізнатися, що впливає на процес спілкування та з'ясувати, чому з одними нам легко спілкуватися, а з іншими не можемо знайти спільної мови.
А головне - присутня атмосфера розуміння, тепла, співпраці, щирих емоцій та позитиву.
Творчі завдання, спілкування та рефлексія!
Ці та інші активності сьогодні були присутні в дружньому просторі третьокласників.
Цього разу ми створювали "теплі" картинки з пластиліну.
Робота з пластиліном дозволила відволіктися від різних думок, переживань, і перейти в ресурсний стан!
Навчаємося безпеці з Патроном!
Нова реальність, в якій ми тепер живемо вимагає від нас нових знань.
Щоб дбати про життя та здоров'я, убезпечити себе від травмування вибухонебезпечними предметами, зрозуміти, як поводитись у випадку зустрічі з міною або іншим вибуховими пристроями нам з учнями 5 класу допомогла прогулянка з Патроном.
Сьогодні ми ще раз переконалися, що безпека це наша спільна відповідальність
"STOP булінг"!
Учні 5 і 6 класів своє ставлення до булінгу зобразили в малюнках.
Малюнки вийшли яскравими та емоційними. У них розкривається неаби-який творчий потенціал наших учнів, але найголовніше, сподіваємося, що наші діти ПРОТИ БУЛІНГУ і за безпечне,комфортне середовище!
Зупинимо булінг разом!
Учні 5 класу з'ясовували поняття булінгу і цькування.
Як попередити, як ігнорувати, як реагувати у випадку булінгу і цькування?
Всі ці питання мали відповіді і зрозумілі пояснення.
Класний керівник Федоренко І М. зробила підсумок , що клас -це маленька сім'я і всім нам хочеться, щоб у нашій родині завжди панували добро, взаємоповага, не було сварок та поганих вчинків. Тому пам'ятаймо золоте правило: ,,Ставитися потрібно до людей так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас".
Сьогодні учні 1-4 класів у Міжнародний день боротьби із булінгом, спілкувалися і обговорювали такі ситуації, як ставитися до інших, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас, як комфортно і безпечно почуватися в освітньому середовищі та зупинити булінг.
Ми дійшли до спільної думки і вивели правило, що світ стає добрішим, світлішим, якщо ти несеш добро!
То ж будьмо добрими, толерантними і дружними. Поважаймо один одного, бо ми всі різні, але ми всі рівні в правах та можливостях!
Виховуймо це в наших дітях змалечку, словами, власним прикладом і результат буде позитивним!
Сьогодні розваги творчі!
В межах проекту, що реалізується Всеукраїнський громадським центром "Волонтер" за підтримки Представництва ФОнду ООН (ЮНІСЕФТ) в Україніз учнями 1 класу працюємо, розважєаємося та творимо з книжкою творчих розваг.
Задоволення і гарний настрій отримали всі від спільної праці та творчого результату!
Навчаємося безпеці з Патроном!
Нова реальність, в якій ми тепер живемо вимагає від нас нових знань.
Щоб дбати про життя та здоров'я, убезпечити себе від травмування вибухонебезпечними предметами, зрозуміти, як поводитись у випадку зустрічі з міною або іншим вибуховими пристроями нам з учнями 5 класу допомогла прогулянка з Патроном.
Сьогодні ми ще раз переконалися, що безпека це наша спільна відповідальність!
Учні 4 класу подорожували країною Здоровляндії.
Ця пізнавальна гра сприяла набуттю ними знань щодо злорового способу життя, навичок відповідалної поведінки та усвідомлення важливості і цінності власного життя!
Ми отримали позитивний заряд і хороший настрій, адже гра це завжди весело і цікаво!
ВІЛ -інфекція - це соціально небезпечне інфекційне захворювання, що розвивається внаслідок інфікування вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). СНІД - це синдром набутого імунодифіциту.
З метою поширення інформації та загальної обізнаності з учнями 8-го класу проведена просвітницька бесіда про СНІД та ВІЛ інфекцію
Учні активно обговорювати цю проблему та дійшли висновку, що кожна людина повинна відповідально ставитися до свого здоров'я та здоров'я близьких людей.
Робота з дитиною з особливими освітніми потребами - це непроста та відповідальна робота, адже саме в цю дитину вкладаєш частинку свого серця, свої знання, уміння та підбирається цікавий та змістовний наочний матеріал.
Сьогодні працюємо із книжкою творчих розваг в межах проету, що реалізується Всеукраїнським громадським центром "Волонтер" за підтримки Представництва Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Тренінг для учнів "Як бути безпечно агресивним"
Щоб сформувати у підлітків поняття "безпечної агресії" та виробляти вміння розпізнавати, усвідомлювати і передавати емоційні стани і власні почуття та переживання без агресії, навчитися прийомів і методів пізнання себе, розвивати уяву, мислення, встановлення довірливих відносин, стимулювання гуманних почуттів.
І дорослі і діти вірять у дива...
Особливо перед святом Святого Миколая. Він цього 2022 року завітав до нашого навчального закладу і приніс подарунки дітям пільгових категорій.
А нам усім нехай принесе ПЕРЕМОГУ!
Навчаємось, щоб навчити інших!
Ми у творчій групі соціальних педагогів працювали над створенням просвітницько-профілактичної програми для школярів "Формування навичок безпечного спілкування щодо попередження непорозумінь та конфліктів в учнівському середовищі".
На цьому занятті я провела з колегами тренінг "Як безпечно проявляти агресію".
То як же виражати агресію так, щоб не зіпсувати стосунки з іншими та не завдати шкоди собі?
Усвідомити свою агресію/злість/роздратування ("і все мені не те", "не знаю, що хочу, але чогось хочу").
Зрозуміти причину роздратування (потреба, порушення кордонів, щось не влаштовує).
Далі потрібно:
сформувати факт (що конкретно в діях людини не підходить)
сказати про свою емоцію (злюсь, ображаюсь, дратуюсь)
що за потреба не задовільняється (хочу, щоб ти обійняв мене, пожаліла мене)
сформулювати конкретне прохання, що потрібно зробити чи як потрібно робити на далі в такій ситуації.
Пам'ятайте, завдяки агресії можливі будь-які зміни у вашому житті, але власником цієї емоції є ви, тому вам вирішувати куди рухатись!
Сьогодні в рамках акції "16 днів проти насильства" учні 9,11 класів нашого ліцею зустрілися з фахівцем із соціальної роботи та мобільною бригадою психологічної допомоги Івано-Франківського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
Головною метою зустрічі було інформування дітей про булінг у шкільному середовищі, його профілактика, запобігання та методи боротьби із ним.
Година спілкування з учнями 8 класу на тему "Емоції та керування ними!"
Сьогодні ми з учнями 8-го класу обговорювали емоції людини, як вони зберігають у собі інформацію про людську сутність, про інших людей, про навколишню дійсність. Навчилися керувати своїми емоціями і як за допомогою тієї чи іншої емоції можна зрозуміти, що думає людина, як вона ставиться до тієї чи іншої ситуації, що відчуває до інших людей тощо.
Ми переконалися, що якщо людина стане емоційно розумніша, то це дозволить їй навчитися не показувати свій настрій іншим людям, не робити свій внутрішній світ таким прозорим, відкривати тільки ту частину своїх думок, яка допустима в конкретній ситуації. Це сприятиме емоційному та психічному здоров’ю, до завоювання лідерських позицій, до підвищення коефіцієнта мудрості, до успішної реалізації поставлених завдань.
Психологічна самодопомога! Емоційні реакції в гострих стресових ситуацях!
Мультимедійна презентація та обговорення з учнями 9 класу дало можливість:
забезпечити (відновити) почуття безпеки;
залучати дитину до фізичної активності (фізкультура, танці, регулярні прогулянки на свіжому повітрі тощо);
відновити режим дня, наскільки це можливо (навчання в ліцеї, якщо це доступно; виконання певних завдань; рухова активність; вчасний сон тощо), це надає підліткам почуття захищеності, ресурс та надію на повернення до звичайного, мирного життя;
надавати почуття єдності та підтримки (у першу чергу – з боку батьків): дитина має знати, що близькі люди поруч і вони її люблять; важливими тут будуть також безпечний тілесний контакт – обійми з близькими дорослими, тримання за руку тощо;
вислуховувати дитину, коли вона хоче поговорити, отримати відповіді на свої запитання;
дозволити дитині висловлювати свої емоції та почуття (не можна говорити “не згадуй цього” або “забудь про це” – навпаки, важливо надати можливість максимально висловитися та виявити емоції);
пояснювати дитині те, що сталося: правдива інформація, доступними для віку словами, розуміння ситуації в цілому та причин того, що відбулося, є важливою і працює за для зцілення;
залучати дитину до соціальної активності: спілкування з однолітками, волонтерської діяльності в громаді, доступної віку тощо;
скеровувати агресію дитини та формувати здорові поведінкові рамки: попри те, що дитині може бути важко справлятися з емоціями, вона повинна розуміти, що кривдити інших, слабших або тварин – недопустимо;
надати доступ дитині до психологічноїдопомоги: фахівці підкажуть дитині та батькам, як справлятися з емоціями, як навчитися релаксації, як контролювати негативні спогади тощо, що допоможе попередити або зупинити розвиток ПТСР.
Отож, важливо не нехтувати психічним здоров’ям та, у разі виявлення ознак, що можуть свідчити про посттравматичний стресовий розлад у вас самих, ваших дітей або близьких, негайно звертатися за допомогою до спеціалістів – психологів та психотерапевтів, щоб не допустити тяжких наслідків перенесених подій.
Спілкуємося з батьками про адаптацію у п'ятикласника!
Саме спілкування з батьками на батьківських зборах дало можливість:
ознайомити батьків з соціально-психологічними умовами розвитку молодших підлітків та труднощами, з якими зустрічаються учні п'ятого класу;
сформувати у батьків уміння здійснювати підтримку дитини в період адаптації до нових умов навчання;
показати важливість підтримки сім'ї у адаптації п'ятикласника до нових умов навчання;
надати консультації та рекомендації батькам щодо виховання дітей та подолання проявів дезадаптації у п'ятикласників.
Разом ми- сила, разим ми - класна родина!
Спілкування з батьками 9 класу на батьківських зборах дало можливість
сформувати принцити взаємодії усіх учасників освітнього процесу в умовах війни та навчання під час сигналу тривоги;
спланувати співпрацю ліцею і сім"ї так аби сприяти розвитку кожної особистості дитини.
Батьківські збори у 8-му класі!
Співпраця ліцею і батьків необхідна умова для розвитку школяра!
Саме на батьківських зборах ми разом з батьками сформували принципи взаємодії, з"ясували очікування щодо їхньої участі в освітньому процесі, обговорили що саме буде сприяти розвитку та мотивації кожного учня.
Спілкування з батьками було цікавим, інформативним, насиченим.
Ми зайвий раз переконалися, що ми - сила! І все у нас вийде!
Успішна адаптація - запорука успіху!
Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися!
Урок-тренінг "Міцна сім"я - могутня держава"
Учні 3-го класу на незвичному для них уроці тренгу з"ясували значення та зміст слів сім"я, родина. Вчилися піклуватися один про одного, як звертатися за допомогою, як докласти зусиль, щоб сім"я була міцною та дружньою.
Для батьків і вчителів, які піклуються про підлітків у час війни, експерти UNICEF Ukraine підготували інформаційні матеріали, що допоможуть розпізнати стрес, вчасно підтримати дитину і створити для неї психологічний комфорт.
Ознаки стресу у підлітків:
соматичні (тілесні) реакції на критичні події, які проявляються у фізичних симптомах (біль у животі, головний біль, млявість тощо);
проблеми зі сном, нічні кошмари, а від того – сонливість у денний час, знесилення;
підвищена збудливість або, навпаки, апатія;
незібраність (розсіяність уваги);
погіршення пам’яті;
намотування волосся на палець, кусання нігтів, покашлювання, тремтіння рук (так звані компульсивні прояви);
спроби віддалитися від батьків, уникнення спілкування, замкненість;
небезпечна для життя поведінка (намагаються записатись до територіальної оборони; знецінюють спроби дорослих гарантувати безпеку, зокрема відмовляються евакуюватися, йти у сховище; прогулюються у небезпечних місцях тощо);
нехтування своїми звичними обов’язками;
спалахи гніву, агресивна поведінка, зокрема щодо близьких дорослих;
відмова від їжі.
Пам’ятайте! Зазвичай підлітки тримають усі почуття у собі або ж вдають, що «все гаразд», коли їм насправді психологічно важко.
Це може призводити до розвитку депресивних станів. Ваша ненав’язлива увага, доречні жарти, розмови про емоції та почуття (завжди кажіть про себе і не примушуйте говорити дитину), слова наснаги, доторки у межах, які дозволяє ваш підліток, здатні підтримати та створити відчуття єдності зі «своїми», безпеки та захисту.
Бережіть себе!
Усе буде Україна UA!
ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ ВПОРАТИСЯ З ТРИВОГОЮ ЧЕРЕЗ ВІЙНУ
До нас, в Сенс, написала підписниця і спитала чи варто говорити з дітьми про війну? Звісно, ми не можемо ігнорувати кризову ситуацію і не розмовляти з дітьми про загрозу бойових дій, адже діти знаходяться у тому ж інформаційному полі що і ми, а це означає, що система безпеки у них також порушена. Але потрібно розуміти, що якщо ми, дорослі, орієнтуємося на зовнішню ситуацію в світі, то наші діти, коли виникає загроза, орієнтуються на нас, батьків.
Тож, як допомогти дитині впоратися з тривогою та заспокоїти її, адже ситуація справді нестабільна та й в школах зараз багато говорять про війну, що теж може збільшувати тривожність дитини? Перш за все самим батькам важливо знати як діяти. Отже що говорити, якщо дитина почала розпитувати про війну:
- Основне правило інформаційної гігієни для дітей: чим молодша дитина, тим менше стресової інформації потрібно їй повідомляти. До прикладу з дво-, трирічкою навряд чи взагалі потрібно говорити про війну, а ось уже чотирирічній дитині достатньо буде сказати, що на кордоні нашої країни погані люди хочуть почати війну, але наша армія захистить нашу країну, а я захищу тебе. Якщо дитина більше нічого не питає, це означає, що вашої відповіді їй наразі достатньо і продовжувати не потрібно.
- Проте якщо маленька дитина все ж тривожиться і знову повторює запитання, то батькам варто бути послідовними та давати їй одну й ту ж саму відповідь. Швидше за все вона шукає від вас підтримки та хоче переконатися, що вона у точно безпеці і одинакові відповіді, про те, що дорослі її захистять і зроблять все щоб вирішити ситуацію, стабілізують нервову систему дитини.
- Більш того, у будь-яких кризових ситуаціях слід пам’ятати, що дитина підсвідомо знає, що її безпека залежить від батьків і тому їй так важливо розуміти, що батьки точно знають, що робити. Тоді дитина зазвичай і сама заспокоюється. Тож якщо ви помічаєте, що у дитини продовжуються симптоми тривоги, то зверніть увагу на те, чи ви самі даєте собі раду зі своїми переживаннями та знаєте, що роботи.
- З підлітками уже можна і варто говорити про ситуацію більше широко - їх уже цікавить чому погані речі трапляються в світі, чому починаються війни і що ми можемо зробити щоб це змінювати.
- Основний критерій для того щоб розуміти чи потрібно продовжувати говорити з дитиною про війну - це її зацікавленість. Якщо дитина уникає розмови, в жодному разі не потрібно наполягати (за необхідності до будь-якої розмови завжди можна повернутися пізніше).
Також у дітей, на відміну від нас, дорослих, ще немає досвіду, як потрібно поводитись в критичних ситуаціях і тому важливо навчити дитину алгоритмів того, як можна собі допомогти впоратися з емоціями.
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ:
1. Поясніть дитині, що відчувати тривогу чи інші емоції в стресових ситуаціях – це нормально для кожної людини.
2. Запитайте, як вона дізнається про те, що переживає і що тоді з цим робить? (це нормалізує тему тривоги і дасть дитині зрозуміти, що з вами можна говорити про свої переживання);
3. Навчіть дитину заспокоюватись - перш за все розкажіть, як можна розпізнати симптоми тривоги (зазвичай це хвилювання, розгубленість, страхи, погане фізичне самопочуття чи погані думки. Варто знати, що тривожними симптомами у дітей також можуть бути біль в животику, у голові, дряпання себе чи об гризування нігтів чи предметів) та разом подумайте, що може бути їх причиною. Навіть така ваша підтримка і розмова уже може частково допомогти дитині впоратися;
4. Якщо цього буде недостатньо, то також дітям добре допомагають елементи арт-терапії: можна запропонувати дитині зобразити свій страх у малюнку або зліпити з пластиліну, а потім дозволити їй знищити малюнок, розчавити пластиліновий «страх» або трансформувати з свій страх у щось смішне (наприклад з пластиліного страховиська зробити чупа-чупс на паличці чи підставку для ручок);
5. Також для дітей будь-якого віку буде дуже корисним мати підтримуючу рутину та відчуття спільності, яке завжди допомагає впоратися. Для цього добре домовитися з дитиною, що ви такого щодня будете робити, щоб зробити життя і світ кращим: гарно вчитися і працювати, дбати про себе та близьких, допомагати армії, а також піклуватися про тих, хто зараз потребує допомоги - про друзів, про природу, про тварин. Адже коли ми дбаємо про когось іншого це повертає нам наше відчуття сили.
Дбайте про себе, дбайте про своїх близьких і все у нас обов’язково буде добре!
Безпека в Інтернеті!
Як не потрапити у небезпеку в інтернеті? Як розпізнати шахраїв? Як обирати корисний контент? Як розвивати культуру поведінки та спілкування в мережі?
Це та багато інших питань ми обговорювали сьогодні з учнями 10 класу нашого ліцею.
Підлітки висловлювали свою власну точку зору, вміли робити висновки та сформували основні правила безпеки в Інтернеті.
У день завершення акції "16 днів проти насильства" класні керівники та учні 5,6,7,9,11 класів нашого ліцею створили плакати, які закликають бути не байдужими до проблеми насильства!
Торгівля людьми - одне із найактуальніших проблем сьогодення!
З метою просвітницько-профілактичної роботи учні 10 класу використовували настільну гру "Ліза та її друзі подорожують світом".
В такий ігровий спосіб ми знайомилися з формами, ознаками, причинами торгівлі людьми. Обговорювали правила, які роблять подорожі безпечними і виробляли навички безпечної поведінки, які унеможливлюють потрапляння в біду, адже жертвою може стати кожен.
Інтерактивне заняття "Дружба єднає усіх".
Метою роботи було поглибити знання щодо поняття дружби, вчити дітей цінувати друзів і бути справжнім другом. Розвивати та формувати почуття єдності, згуртованості, розуміння, співчуття та поваги. Учні виконували цікаві завдання, діяли узгоджено, впевнено, створювали позитивний настрій та були цікавими.
Толерантність починається з мене!
Сьогодні практичний психолог Н.Лисак ознайомила з поняттям "толерантність" учнів 2 класу.
Заняття спонукало у дітей бажання поважати один одного, творити добро, формувало уявлення про моральні якості і їх роль у повсякденному житті.
Спілкування, активний рух, малювання квітки толерантності залишили позитивні емоції, посмішки і гарний настрій усіх учасників.
Здорове дитинство, що це сьогодні?
Світ сучасних вимог та технологій вніс свої зміни і виховання дітей відбувається в умовах:
- абстрактних батьків;
- батьків, які дозволяють дітям все;
- у дітей присутнє відчуття, що їм всі винні;
- незбалансоване харчування та недостатній сон;
- сидячий, домашній спосіб життя;
- нескінченна стимуляція технічними засобами;
- миттєве задоволення всіх потреб.
Хіба це правильно?
Якщо ми хочемо, щоб наші діти виросли щасливими і здоровими, нам треба:
Встановити обмеження і пам’ятайте, що ми — батьки дитини, а не її друзі.
Забезпечити дітям те, що їм потрібно, а не те, що їм хочеться.
Не боятися відмовляти дітям, якщо їх бажання розходяться з потребами.
Давати здорову їжу та забезпечити вчасний сон.
Щодня живе спілкування.
Обмежити та контролювати інтернет, користування гаджетами.
Залучати дитину до побутових справ.
Навчити дітей відповідальності, незалежності, терплячості.
Не захищати їх від дрібних невдач.
Не оточувати дитину постійними розвагами.
Не підсовуйте техніку, як ліки проти нудьги.
Не заохочувати використання гаджетів.
Не відволікатися на телефон, спілкуючись з дитиною.
Навчити дитину справлятися зі злістю та роздратуванням.
Підтримуйте емоційний зв’язок: посміхайтеся, цілуйте, любіть і будьте з дитиною разом!
Пам'ятайте про це!
І дитинство наших дітей буде здорове!
Добро починається з тебе!
Протягом тижня у нашому ліцеї практичний психолог Н.Лисак, учитель О.Іванюлик з першокласниками в інформаційно-ігровій формі вчилися відрізняти добро і зло, дивилися повчальні мультфільми, складали казку, говорили один одному приємні слова, розповідали про своїх друзів, класифікували добрі і погані вчинки.
Тиждень був цікавий, інформативний, насичений і всі ми дійшли висновку, що добро починається з кожного з нас і ставитись до інших треба так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.
Живи без обмежень!
Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їх прав, гідності та благополуччя.
Цей день є нагадуванням людству про його обов'язок виявляти рівність та повагу один до одного!
Пам'ятайте: інвалідність - не вирок! Вона не передається в спадок! На жаль, інвалідність може отримати кожен. Тому дійте так, як вам хотілося б, щоб діяли по відношенню до вас!
Інформаційно-просвітницька бесіда у 8 класі" Моє здоров'я в моїх руках", на якому учасники дізналися як діяти в небезпечних життєвих ситуаціях, приймати правильні рішення, відстоювати свою позицію та думку.
Безпечний Інтернет. Іінформаційно-просвітницька робота з учнями 1-5 класів .
Першокласники познайомилися з правилами безпечної поведінки, назвали переваги та небезпеки,які містить Інтернет.
Учні 2 і 3 класу провели власне невеличке дослідження про позитивні та негативні впливи інтернету на дітей.
4 і 5 класи ознайомився із основними правилами Інтернет-безпеки та Інтернет-етики, із цікавими фактами щодо використання мережі, створили інформаційні колажі "Безпека дітей в Інтернеті".
Як тобі не соромно!? Глянь, всі на тебе дивляться і бачать, як погано ти себе поводиш!
Що відчуває дитина?
Я поганий...мені хочеться сховатися, щоб мене ніхто не бачив...
Сором - одне з найтоксичніших почуттів в нашій емоційній сфері. А ще один з найлегших способів для дорослих вирішити конфліктну ситуацію. І чомусь дорослий очікує, якоїсь реакції від дитини, якоїсь дії, виправлення помилок, але насправді дитині від сорому часто хочеться провалитися крізь землю та просто зникнуть....але аж ніяк не думати про свою поведінку чи вчинок. Дитині стає страшно, вона почувається беззахисною. Тому, батьки, задумаймося , коли соромимо власних дітей, адже ця ситуація і страх блокує всі пізнавальні і розумові процеси, і замість того, щоб засвоїти який-небудь урок, дитина швидше навчиться брехати і ховатися, так щоб ніхто не знайшов.
Учні 2 класу у День безпечного Інтернету здійснили подорож до країни "Інтернет", познайомилися із правилами безпеки у цій країні та небезпеками які мандрують там.
Навчаючи, вчимося самі!
Ми почали новий навчальний рік з новими силами, планами та сподіваннями.
Сьогодні з учителями початкової ланки нашого Підпечерівського ліцею практичним психологом Н.Лисак була проведена просвітницька презентація проблеми насильства, булінгу в учнівському колективі, яка набирає обертів і є проблемою сьогодення.
Така активна взаємодія дала можливість систематизувати знання, проаналізувати алгоритм взаємодії усіх учасників освітнього процесу щодо можливих проявів насильства в ліцеї.
Обережно: мобінг!
Мобінг у колективі: як не стати жертвою?
Від англійського «to mob» означає переслідування чи групові напади на певну особу. Термін «мобінг» використовують для позначення таких явищ, як психологічний тиск та цькування у колективі, направлені на окремого співробітника.
Мобінг може виражатися в упередженому ставленні, інформаційній ізоляції, плітках, насмішках, ігноруванні успіхів та систематичній перебільшеній критиці. Це явище, на жаль, є практично в кожному колективі
Чому виникає мобінг:
- конкуренція за увагу та авторитет;
- бажання відчути владу над іншими;
- небажання змінювати звичний хід речей та посадових обов'язків;
- не всі підтримують нововведення і через те недолюблюють «білих ворон»;
Які наслідки?
Систематичне цькування може призвести до серйозних психологічних і психосоматичних захворювань, зниження самооцінки та морального спустошення. Якщо щодня цілеспрямовано критикувати особистість, то з часом вона вже і сама починає сумніватися у своїй компетенції, зневірюється у собі та дійсно гірше виконує свої обов'язки.
Поради, як не стати жертвою мобінгу:
1. Вивчіть свої посадові обов'язки.
2.Старайтеся виконувати свою роботу максимально якісно.
3. Підтримуйте з усіма ділові доброзичливі стосунки.
4. Знайдіть собі наставника. Оберіть досвідченого колегу, до кого у випадку чого можна звернутися за порадою і допомогою.
5. Позначте свої кордони з колегами. Пам'ятайте золоте правило: до вас ставляться саме так, як Ви дозволяєте це робити!
6.Поважайте неписані правила колективу. У кожній спільноті є свої традиції.
7.Слідкуйте за своїм здоров'ям та саморозвитком.
Сподіваюся , що Вам стане у пригоді ця інформація і Ви побудуєте доброзичливі відносини з колегами та адміністрацією і зможете попередити непорозуміння.
Усе добре, я на тебе не злюся". А що ж таке пасивна агресія?
Дуже части ми люди проявляємо ворожість такими засобами, як неявна образи, відмова виконувати прохання, упертість та похмура поведінка. Саме таке явище називається пасивна агресія.
Пропоную декілька ознак цього явища:
Пасивний агресор не йде на конфлікт відкрито. Якщо людині щось не подобається, він не каже про це, інакше як йому виправдовувати свою поведінку? Агресор продовжить посилати Вам сигнали, що Ви щось робите не так, але Ви маєте самостійно здогадатися, що саме.
Пасивний агресор приховує свої почуття. Якщо Ви спитаєте в нього «Що трапилось», у відповідь отримаєте «Все добре!», але таким тоном, що це буде більше схоже на образу та звинувачення.
Пасивний агресор мовчить. Ви маєте самостійно гадати, страждати, звинувачувати себе, а агресор буде Вас ігнорувати.
Пасивний агресор провокує. Якщо Ви проявите емоції, то у відповідь отримаєте холодне «Ти сам(а) провокуєш конфлікт».
Пасивний агресор не доводить справи до кінця, ігнорує відповідальність. Свідомо. Це такий собі бунт, а ще підбиває інших діяти як він сам.
Пасивний агресор «випадково» ображає. Наприклад, спочатку агресор хвалить, а потім додає щось неприємне. Наприклад: «Ти маєш добрий вигляд. Нарешті не нафарбувалась, як завжди».
Пасивний агресор полюбляє похмурість. Людина не посміхається навіть, коли навколо усі сміються над жартом. Або достатньо агресивно та різко відповідає на якийсь абсолютно невинний коментар.
Пасивний агресор упертий. І зазвичай це викликано небажанням комусь щось довести, роздратувати інших.
Якщо Ви, впізнали у цьому себе, то ось Вам поради, як з цим впоратись:
Дозвольте собі гніватися. Це нормальне почуття. Навіть якщо Ви вступили у відкритий конфлікт, це краще, ніж акумулювати негатив всередині.
Говоріть словами про свої образи. Навіть якщо це буде вже тисячний раз! Але так більше шансів, що Вас нарешті зрозуміють, ніж якщо Ви будете мовчати.
Проаналізуйте, що саме Вас бісить. Інколи правда дуже несподівана.
Дайте собі час. Якщо Ви розумієте, що Ваша поведінка токсична, це вже перший крок до перемоги. Змінитися – це певний час, будьте до цього свідомо готові.
Вчіться говорити про свої емоції. Інколи люди мають з цим проблеми. Але це можна виправити: смійтеся з жартів, робіть компліменти, співайте, займаючись своїми справами…Загалом, не залишайте все в собі.
А чи зустрічали Ви у своєму житті пасивних агресорів?
Бути гарною людиною - це добра звичка!
З метою формування в учнів навички відповідальної та безпечної поведінки, спонукати до пошуку шляхів захисту в небезпечних ситуаціях, почуватися захищеними практичний психолог Н.Лисак провела з учнями 6 класу профілактичну бесіду "Ми різні- ми рівні".
Учні були активними і зробили висновок, що бути гарною людиною - це добра звичка.
Толерантні третьокласники!
Весело та цікаво, корисно та пізнавально, а головне - з посмішкою та позитивними емоціями ми спілкувалися про толерантність з учнями 3 класу.
Переглянули повчальну історію, відпрацьовували вміння бачити в людині щось індивідуальне, обговорювали та робили висновоки, що таке толерантність
Толерантність - це слово для першокласників незрозуміле, але його значення доступне їм стало за допомогою ляльок.
Разом з лялькою в ігровій формі ми аналізували, розглядали життєві ситуації і вчилися бути толерантними.
Безпечне освітнє середовище!
Практичним психологом Н.Лисак було проведено інформаційно - просвітницькі заняття серед учнів 1-4 класів Підпечерівського ліцею про безпечне та здорове освітнє середовище.
А безпечним назвати освітнє середовище можна лише тоді, коли в ньому наявні певні умови, комфортна міжособистісна взаємодія, відсутність будь-яких проявів насильства, а також дотримання прав і норм психологічної, соціальної та фізичної безпеки кожного.
Щоб мати хороший будинок треба закласти міцний фундамент, щоб виростити красиву квітку потрібно поливати та прополювати її, щоб виросло нове здорове покоління потрібно уже зараз усім нам турбуватися про розвиток та здоров'я і прийняття дітьми здорового способу життя.
ШКОЛЯРІ – ПРОТИ БУЛІНГУ
З метою запобігання негативних проявів поведінки практичний психолог Н.Лисак залучила здобувачів освіти початкових класів ліцею до творчості за допомогою малюнків та привернула увагу до однієї з найактуальніших проблем сьогодення - насильства і булінгу.
Наркотики і наркоманія- підступний ворог людства.
Метою практичного психолога Н.Лисак було донести до підлітків, учнів 8 класу, інформацію про небезпеку вживання наркотичних засобів, що наркоманія це не тільки тяжке захворювання, а й надзвичайно небезпечне соціальне явище, яке поширюється у всьому світі, в тому числі і в Україні.
Про правила спілкування між батьками і дітьми, які пригодяться кожній родині, особливо у такий непростий час, як зараз, коли напруга і негативні прояви щодня зростають, коли у житті існують негативні звички, - саме про це практичний психолог
Н.Лисак сьогодні говорила з батьками учнів 7 класу.
Стосунки дітей і батьків складаються як з приємних моментів так і з протиріч. Проте при бажанні і дотриманні певних правил можна налагодити або покращити ці стосунки.
Здорове дитинство, що це сьогодні?
Світ сучасних вимог та технологій вніс свої зміни і виховання дітей відбувається в умовах:
- абстрактних батьків;
- батьків, які дозволяють дітям все;
- у дітей присутнє відчуття, що їм всі винні;
- незбалансоване харчування та недостатній сон;
- сидячий, домашній спосіб життя;
- нескінченна стимуляція технічними засобами;
- миттєве задоволення всіх потреб.
Хіба це правильно?
Якщо ми хочемо, щоб наші діти виросли щасливими і здоровими, нам треба:
Встановити обмеження і пам’ятайте, що ми — батьки дитини, а не її друзі.
Забезпечити дітям те, що їм потрібно, а не те, що їм хочеться.
Не боятися відмовляти дітям, якщо їх бажання розходяться з потребами.
Давати здорову їжу та забезпечити вчасний сон.
Щодня живе спілкування.
Обмежити та контролювати інтернет, користування гаджетами.
Залучати дитину до побутових справ.
Навчити дітей відповідальності, незалежності, терплячості.
Не захищати їх від дрібних невдач.
Не оточувати дитину постійними розвагами.
Не підсовуйте техніку, як ліки проти нудьги.
Не заохочувати використання гаджетів.
Не відволікатися на телефон, спілкуючись з дитиною.
Навчити дитину справлятися зі злістю та роздратуванням.
Підтримуйте емоційний зв’язок: посміхайтеся, цілуйте, любіть і будьте з дитиною разом!
Пам'ятайте про це!
І дитинство наших дітей буде здорове!
Загальношкільні батьківські збори "Наша увага- це найкраща профілактика".
Директор ліцею О.Белей підвела підсумки за минулий навчальний рік та ознайомила присутніх з особливостями навчально-виховного процесу на 2021-2022 н.р.
Практичний психолог Н.Лисак звернула увагу на такі негативні явища, як булінг, інтернет- залежність та шкідливі звички, які є актуальними сьогодні і мають місце в учнівських колективах.
Важливою була інформація медичного працівника ліцею. Н.Камінська акцентувала увагу на проведення освітнього процесу під час коронавірусної інфекції та дотримання протиепідемічних заходів.
До спілкування з батьками долучилися працівники патрульної поліції м.Івано-Франківська, які доступно та цікаво провели інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо забезпечення батьками безпеки дітей, профілактики правопорушень та негативних явищ.
Зустріч пройшла в теплій і дружній атмосфері.Батьки отримали поради та рекомендації, які допоможуть вберегти дітей від поганих вчинків та шкідливих звичок, бо тільки наша спільна увага є найкращою профілактикою.
Дякуємо батькам за співпрацю!
Вересень з першокласниками!
Головне завдання першокласника-формування навчальної мотивації, бути самостійними, будувати відносини з учителями і однокласниками, дружити, звикнути до правил і дисципліни в ліцеї.
Адаптація до навчання триває від трьох тижнів до півроку і залежить від індивідуальних особливостей дитини, узгодженої роботи з учителями, настрою і допомоги батьків .
Тому намагайтеся підтримувати дитину своєю впевненістю, що у неї все вийде. Направляйте на досягнення хороших результатів. Забезпечуйте їй сприятливу психологічну обстановку та підтримку в сім'ї без критики і завищених очікувань.
Пам'ятайте, що першокласник тільки вчиться вчитися і пристосовуватися до шкільного життя!
Нова сучасна звичка!
Упродовж останніх років у нас з'явилася нова звичка - постійно перевіряти свої телефони.
Зневажливе ставлення до інших на користь свого мобільного телефону, схильність постійно відволікатися на свій смартфон під час розмови зі співрозмовником, проявляючи до нього, певним чином, зневагу і є новою сучасною хворобою, яка називається фабінг.
Фабінг – частина сучасного життя, яка може комусь здатися нешкідливою. Водночас, ми дуже часто дратуємося коли під час розмови людина, часто відволікається на дзвінки, повідомлення SMS. Дослідження показують, що ця поведінка може зашкодити нашим відносинам, бо робить особисте спілкування менш значущим. Текстові повідомлення, що відправляються під час розмови, роблять бесіду менш приємною для людей, на відміну від тих, під час яких люди спілкуються без телефону.
Надмірне та часте використання смартфону може:
- шкодити відносинам людей, що спілкуються;
- призводить до нестачі умінь спілкування;
- породжує проблеми із прийняттям рішень;
- розмови без смартфонів значно якісніші, адже ми відчуваємо більше співчуття, поваги, коли співрозмовник та ми прибираємо наші телефони;
- впливає на самооцінку та викликає невпевненість у собі;
- знижуються навички розрізняти свої почуття та почуття співрозмовника;
- впливає на стосунки та спричиняє конфлікти;
- настрій та самопочуття людини, яку фабять погіршується;
- сприяє появі чи посилює ознак депресії.
Отже, як підсумок, можна сказати, що немає у світі нічого найдорожчого за живе спілкування та здорові відносини між близькими та знайомими людьми.
Шановні учні, батьки, педагоги!
Дуже часто буває так, що не завжди нам вдається самотужки знайти вихід з тої чи іншої ситуації, у нас є повідомлення або побажання, а сміливості безпосередньо звернутись за порадою чи допомогою не вистачає. Тому психологічна служба та адміністрація ліцею пропонуємо Вам скористатися «Скринькою довіри», яка розташована на першому поверсі ліцею.
Конфіденційність та відповідальне ставлення до ваших звернень гарантуємо.
Насичений подіями рік 2021 добігає кінця і наступає довгоочікувана казкова пора, коли дива стають реальністю.
20 учнів пільгових категорій Підпечерівського ліцею отримали сьогодні подарунки,які підготував Департамент освіти та науки Івано-Франківської міської ради.
Радість, усмішка та щирість в дитячих очах ще раз переконують усіх нас, якою великою справою є творити добро, дарувати один одному любов та доброту.
З прийдешніми святами вітаємо Вас і Ваші родини!
До Міжнародного дня захисту дітей учні Підпечерівського ліцею побували на виставі " Про Івана і Кота" у Івано-Франківському академічному обласному театрі ляльок ім. М. Підгірянки. Дякуємо організаторам за таке чудове дійство!
З метою запобігання насильства, булінгу, кібербулінгу, для забезпечення стійкості дітей до шкідливого контенту з учнями 6- 8 класів Підпечерівського ліцею класними керівниками Р. Молнар,
М. Іванилюк та практичним психологом Н.Лисак було проведено превентивні інформаційно- просвітницькі заняття "Я вмію спілкуватися в інтернеті".
Переглянувши презентацію ми обговорили явища кібербулінгу, основні правила безпечної поведінки в інтернеті, вчилися приховували особисту інформацію і вміти нести відповідальність за булінг, кібербулінг.
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.
Саме тому сьогодні у Підпечерівському ліцеї практичний психолог Наталія Лисак та вчитель інформатики Надія Горейко провели з учнями 6 класу тренінг "Мандруй по мережі Інтернет безпечно", обговорили як комп'ютерні ігри впливають на психологічний стан дитини, а також розгадали ребуси "Безпека в Інтернеті"