Для учнів

Як зосередитися на головному? Поради УЧНЯМ під час дистанційного навчання.

Навчання вдома або дистанційно з будь-якого іншого місця може бути дуже ефективним, головне – самоорганізація. Прості поради допоможуть впоратися з великим обсягом роботи і навіть навчитися отримувати задоволення від занять.

  1. Перед початком заняття захистіться від усього, що вас відволікатиме.Передусім – мобільний телефон, навіть якщо він на вібродзвінку, навіть якщо ви плануєте тільки відповідати на СМС. Телефон треба прибрати чимдалі й діставати тільки під час перерв, про які пізніше. Також слід створити навколо себе зону тиші й спокою. Будь-яка незапланована перерва на спілкування зіб’є вас з думки й порушить той порядок запам’ятовування, який ви так довго вибудовували.

  2. Фізіологічні потреби теж не мають відволікати.Під час заняття вам, звичайно, захочеться пити – адже інтенсивна розумова діяльність викликає спрагу. Заздалегідь потурбуйтеся про запас свого улюбленого напою або ще краще – води. Уникайте енергетичних напоїв, якщо ваша мета – саме заняття. Перекус теж має бути приготований заздалегідь: проста і поживна їжа, наприклад, фрукти чи овочі. Уникайте їсти тільки солодке, залиште шоколадному батончику роль десерту – тоді й настрій підвищиться, і з травленням все буде гаразд. Зручний одяг, що не стримує рухів, комфортна температура в кімнаті – усе це теж дуже важливо.

  3. Оберіть відповідний час. Кожен знає, сова він чи жайворонок, тож для дистанційного навчання онлайн можна самому вибрати оптимальну годину для заняття: або рано-вранці, або пізно ввечері. Краще сконцентруватися й ефективно позайматися годину, ніж кілька годин боротися з утомою і вдавати активну діяльність.

  4. Під час занять, якщо вони тривають понад годину, робіть заплановані перерви: після кожних 45 хвилин перемикайтеся на щось інше. Краще за все походити, порухатися, можна зарядитися позитивними емоціями від спілкування з друзями (ось тут і виручить телефон), подивитися коротке відео, перекусити. Довше, ніж на 20 хвилин, відволікатися не варто – адже так можна і забути про головну мету.

  5. До речі, про мету. Дайте відповідь собі на ті запитання, які вас турбують і відволікають від занять. Ось вони, стукаються у ваш мозок: “Як я складу іспит? Подзвонить чи не подзвонить? Вступлю чи не вступлю? Яка в мене буде професія? Скільки я зможу заробляти? Як стати краще за всіх?». На ці запитання необхідно відповісти, інакше мозок буде весь час до них повертатися. Можете навіть виписати їх на папір або обмежитися усними відповідями, головне – щоб вони були логічними, а не емоційними. Наприклад:
    «Як я складу іспит?» – «Якщо вивчу ось цей матеріал і ось той, то здам добре, все від залежить від мене».
    «Подзвонить чи не подзвонить?» – «Поки що займатимуся й відключу телефон, а потім подивлюся на дзвінки й дізнаюся точно. В усякому разі невдахи нікому не цікаві, тобто іспит – передусім».

  6. Позбавтеся будь-якого внутрішнього негативу, пов’язаного з навчанням. Відстежте свої думки з цього приводу. Наприклад, «Я ненавиджу математику» варто замінити на «Я розумію, що математику треба здати, і я з цим впораюся». Замість «Це надто складно для мене» варто казати «Так, це складно, але я молодець і я впораюся». Улюблене пояснення «Я не можу займатися, тому що…» – далі йде виправдання: гамірно, загубилася улюблена ручка, немає підручників, закінчилася кава. Замість цього варто говорити собі й іншим: «Так, я хотів би, щоб у мене були інші умови для занять, але поки це не так, я займатимуся в будь-якій ситуації».

  7. Буває, що усі умови дотримані, уся родина ходить навшпиньки, найкращі онлайн-курсиготові допомогти в підготовці до іспиту, улюблена ручка на столі, зошити і книжки розкладені навкруги. А ось посидючості бракує. Хочеться бігати й стрибати, але час іде, іспит усе ближче. Що ж робити? По-перше, усвідомити, що ви належите до кінестетичного типуі потреба в русі – така ж важлива для вас, як їжа і сон, тільки треба правильно використати її в навчанні. Спробуйте такі прийоми:
    – Коли читаєте матеріал – підкреслюйте, конспектуйте, робіть таблиці. Поєднання руху з розумовою діяльністю допоможе запам’ятати матеріал, краще його систематизувати.

Ефективні поради з організації дистанційної роботи

Коронавірус змусив усіх нас повністю змінити стиль життя. Зокрема, перейти на дистанційний режим роботи. Тому пропоную Вам поради, як працювати вдома і при цьому залишатися продуктивним, не перепрацьовувати, залишатися на зв’язку і підтримувати одне одного.

Не судіть себе строго.

Робота з дому може бути великим викликом. Ви можете відчути самотність, ізольованість, напруження, розчарування. Все нормально. Будь-який перехід вимагає часу, щоб звикнути, тому намагайтеся не бути суворим до себе.

Робіть заплановані перерви.

Спробуйте встановити будильник, щоб вставати і робити розминку щогодини, ходіть по будинку, спілкуючись по телефону, перейдіть до окремої зони (подалі від комп’ютера), щоб пообідати.

Захистить свій час.

Встановіть певні години, коли ви знаходитесь в контакті і спілкуйтеся з колегами, інший час - повністю ваш, і присвячений повсякденним справам та спілкуванню із родиною.

Відокремте свою робочу зону.

Домовтесь з членами сім’ї про години, в які Ви працюєте з дому, та про основні правила, яких необхідно дотримуватись в ці години.

Увімкніть білий шум.

Це дійсно допомагає зменшити відволікання шуму навколо вашої робочої зони. Зараз існує багато мобільних додатків, які можна безкоштовно завантажити на комп’ютер чи телефон.

Приділіть увагу власному комфорту.

Облаштуйте своє робоче місце так, щоб вам було зручно — використовуйте зручний стілець та стіл, оберіть місце із як достатньою кількістю природнього освітлення, провітрюйте приміщення, де працюєте.


Рекомендації учням підліткового віку для ефективної міжособистісної взаємодії та дистанційного навчання під час карантину

  • Розпишіть свій час протягом дня, об"єднавши різні сфери: відпочинок, навчання, пізнання нового, фізичні заняття, час для особистої гігієни, спілкування з друзями по відеозв"язку, читання літературних джерел тощо.

  • Спілкуйтеся з батьками на теми, які цікаві й важливі для вас.

  • Зрозумійте важливість поступального виконання навчальних завдань, без відкладання "на потім", адже потім накопичується психофізичне напруження, що може призводити до нервових зривів.

  • Постійне знаходження в замкненому просторі з близькими людьми передбачає спільну взаємодію. Тому важливо чути й вміти допомагати один одному спокійно.

  • Важливо зрозуміти власну відповідальність під час карантину і спокійно займати свій час в умовах замкненого простору без супротиву й виходу на вулицю. Це не канікули, коли можна вільно гуляти, а час відповідальності кожного в самоізоляції.

  • Якщо відчувається внутрішня напруга або роздратування важливо фізично пострибати, побігати, присідати, а також можна малювати або писати про свої почуття й стан на аркуші паперу, потім порвати його та викинути у смітник.

  • Говоріть з батьками про свої почуття, відчуття, думки.

  • Намагайтеся бути ближче до своїх родичів. Під час карантину кожен може стати більш об"єднаним зі своїми родинами. Спробуйте почути батьків з їх проханнями, потребами, бажаннями.

  • Продумайте, які спільні ігри, спільні дії можна зробити сім"єю ( настільні ігри, волейбол паперовим м"ячем, кидання подушкою, спільне малювання без слів на одному аркуші і т.д.).

  • Контролюйте час, проведений перед монітором комп"ютеру, планшету, телефону. Пам"ятайте, відповідальність за ваше здоров"я на вас. Ставте будильник через годину, щоб нагадати про час відпочинку.

  • Пам"ятайте, що все минає і час карантину мине. Цей час можна використати з позитивом для себе і своєї родини. Для багатьох це новий досвід, але корисний для кожної особистості

  • Будьте здорові, адже у здоровому тілі здоровий дух!


Поради психолога учням 5-го класу

Як краще побудувати взаємини з однокласниками?

- Познайомся з однокласниками. Чим більше дружніх контактів буде, тим більшим буде коло твого спілкування в колективі.

- Дізнайся, як їх звуть, розкажи про себе, дізнайся про школу, виявляй цікавість.

- Поводься природно, про людину говорять її вчинки, тільки вони можуть скласти тобі імідж.

- Не чекай загальної любові, однокласники спочатку будуть придивлятися до тебе, а потім уже полюблять чи навпаки. Це

залежить від тебе.

- Бажано не виділятися в одязі. Обери стиль, максимально наближений до того, що носять учні у твоєму класі.

- Частіше усміхайся, непривітних людей ніхто не любить.

- Якщо ти чогось не знаєш, не соромся, спитай про це друзів.

- Знайди з друзями спільні інтереси, обміняйся контактами.

- Якщо комусь із твоїх друзів сумно, обережно розпитай, що сталося, запропонуй допомогу. Іноді від звичайної уваги стає краще.

- Про ставлення до себе можна судити з того, як часто до тебе звертаються за допомогою, за порадою, діляться секретом.

Пам’ятай відомий загальний принцип: «Бажаєш бути розмним, навчсь розумно питати, уважно слухати, спокійно відповідати і

припинити говорити, коли вже нічого сказати».

Як розвивати своє мислення та стати кмітливим і розумним?

Розум визначає єдність знання та дії. Знання неможливо отримати без зусилля думки, без розумової праці, але і саме мислення неможливе без накопичення знань. Навчання супроводжує розвиток мислення.

Мислення починається з питань Чому? Як? Будь допитливим, навчись ставити питання. І обовязково шукай відповіді на них.

Мислення активізується тоді, коли проявляється здатність бачити яийсь предмет чи явище з різних боків, уміння помічати нове у звичному.

Здатність помічати в предметі чи явищі кілька загальних ознак, порівняння близьких за значенням понять – прийоми розвитку

мислення. Ці вміння розвиваються при вирішенні різних логічних задач, головоломок.

Мислення та мова нерозривні. Неодмінна умова розвитку мислення – переказ того, що прочитав, участь у дискусіях, активне виконання письмової мови.

Мислення – найскладніша робота для людини. Для її виконання необхідна організованість, добре розвинуті увага та пам;ять,

спостережливість.